Téma: Příprava do MŠ na téma brýle do pohádky
Předmět: Příprava do MŠ, Praxe v MŠ
Zaslal(a): Andrea.P.
Týdenní téma: Brýle do pohádky
Denní téma: Školka v pohádkové školičce
Cílová skupina: 4-5let
Oblast vzdělávání: Dítě a společnost
Očekávané výstupy:
- Vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností, zvládat základní hudební dovednosti vokální a instrumentální
Konkretizovaný výstup:
- Vyjadřovat se zpěvem, hrou na jednoduché rytmické či hudební nástroje, hudebně pohybovou činností.
SPONTÁNNÍ ČINNOSTI
Na koberci
1)Pohádkový expres
- dětí budou mít postavený vlak, budou mít k dispozici jízdenky. Děti vstoupí do role průvodčího, prodejce lístků a cestujících (Kdo s vlakem projede do pohádky dostane na krk medaili ve tvaru sluchátka)
2)Hra na školáky
- Z kostek vyrobené lavice, nějaké sešity a 2 aktovky, hudební nástroje, pastelky
- Děti si budou hrát na žáky a učitelku, zároveň se budou moci seznámit se s jednoduchými hudebními nástroji, které později využijeme v řízené činnosti
3)Mach a Šebestová
- Z kartonů vyrobené postavy Macha a Šebestové, malé míčky
- V postavách budou udělané díry, do kterých se děti z určíte vzdálenosti budou strefovat míčky
4)Něco pro kluky
- Jen v případě pokut se kluci budou nudit připravím pro ně slalom pro autíčka, rodiče vozí děti do školky
U stolků
1)Obrázky na seznámení
- Děti budou poznávat obrázky, které budou potřeba znát na řízenou činnost. Co nebudou znát vysvětlím jim. –žák, zajíc, žirafa, krabice, rohožka u dveří, sluchátko s Machem a Šebestovou
2)Kouzelné brýle
- pastelky, fixy, lepidlo, kamínky a třpytky, vystřižené obrysy brýlí
- děti si vyzdobí brýle z papíru kterési poté nasadí jako masku pomocí kloboukové gumy
Motivace – Po celí den nám bude rozdávat úkoly sluchátko (Vždy budu dělat že ho poslouchám a poté to předám dětem)
POHYBOVÉ ČINNOSTI
Rozehřátí – Budu dětem udávat tempo běhu tamburínou a slovně budu udávat pokyny
- Výskok
- Dřep
- Poskoky snožmo
- Změna směru
- Skákání po jedné noze
(Po celou dobu předvádím cvičím s dětmi, aby měly i názornou ukázku)
Rozcvička
Motivace
- Sluchátko nám říká že když chceme jít do školy nebo i do školky tak se musíme pořádně rozcvičit tak jdeme na to (Každý cvik motivuji dále sluchátkem)
- Stoj mírně rozkročný, vzpažit, hluboký předklon a zpět 6x
- Stoj na jedné, druhou skrčit do předu držet pažemi, po chvíli vyměnit 4x
- Turecký sed vzpažit, hluboký předklon, výdrž a zpět 5x
- Sed roznožný, vzpažit, předklony k nohám 6x
- Leh na břiše, zvednout ruce s hlavou a nohy, výdrž a zpět 6x
- Leh, ruce podél těla, pokrčit nohy, zvedat pánev a zpět 5x
- Relaxace-leh v klubíčku a chvíli odpočívat-Až po pohybovce
Pohybovka:
Děti běhají po místnosti. Když řeknu slovo ŠKOLNÍK musejí se na zem schoulit do klubíčka. Když řeknu PANÍ UČITELKA děti musejí stát jako sochy, a když řeknu SLUCHÁTKO děti jen zamávají a běží dál.
ŘÍZENÁ ČINNOST
Organizace-Na koberci u klavíru
Pomůcky-Jednoduché hudební nástroje
Motivace-Sluchátko by rádo slyšelo nějakou písničku o školácích, no jo, to se ale nějakou písničku budeme muset naučit co vy na to děti?
Expozice-MY JSME ŽÁCI 3.B
-Na úplný začátek se s dětmi rozdýcháme: Posadíme se rovně, hluboký nádech a výdech, zahoukáme si jako mašinka (šššššš), sfoukneme lístek z dlaně
-Napřed dětem zazpívám a zahraji na klavír písničku Mi jsme žáci 3.B
My jsme žáci třetí Bé
bereme však na sebe
podobu zajíce
žirafy či krabice
to je pěkná směsice.
Můžem bejt i rohože
a to všechno protože
vlastníme nakrátko
utržený sluchátko
taky jedno zvířátko
-Vysvětlím dětem, co znamená, bereme však na sebe“ a slova jako žák, zajíc, žirafa, krabice, rohožka u dveří, sluchátko
-Poté děti postupně naučím text po částech, několikrát vždy zopakujeme, při tom jim budu ukazovat obrázky z rána tak jak jdou po obě, s textem se učíme i melodii
-Po naučení celé písničky a po pár přehráních dám šikovnějším dětem dřívka tamburínu a bubínek
- Dřívka na každou dobu (písnička je na čtyři doby)
- Tamburínu na každou druhou dobu
- Bubínek na začátku sloky
- Ostatní dostanou špejle a budou s nimi hrát stejně jako s dřívky
-S dětmi se naučíme jednoduchý taneček
- Chození do kruhu – na slovo PODOBU ZAJÍCE … začnou chodit do středu a zpět
- Na MŮŽEM BEJT…opět chodí do kruhu na slovo VLASTNÍME NA …. Opět chodí do středu a zpět a na slovo ZVÍŘÁTKO se otočí na místě
– Několikrát zpěv opakujeme, aby se to děti dobře naučily
Fixace
-pastelky a papír
-Sluchátko dětem udá že mu ještě musejí nakreslit to nejhezčí co je za dnešek zaujalo na papír