5 způsobů, jak zlepšit soustředění. Jak na pořádnou koncentraci?

V každodenním shonu může být někdy náročné naplno se soustředit. Nicméně existuje několik osvědčených metod, které pomáhají zlepšit koncentraci a vrátit nás do přítomného okamžiku, a to ať už zrovna pracujeme, studujeme, nebo se věnujeme jakémukoli úkolu vyžadujícímu naši plnou pozornost. Jak na to?

 

Mindfulness a meditace

Mindfulness a meditace jsou účinné techniky pro zlepšení soustředění. Pravidelná meditační cvičení umožňují lépe se soustředit tím, že nás učí ovládat myšlenky a nechat přicházet a odcházet rozptýlení bez toho, abychom se jimi nechali zcela unést. Jednoduché dýchání a vědomé soustředění se na okamžik mohou výrazně zlepšit naši schopnost udržet pozornost.

 

Rozdělení úkolů na menší části

Velké úkoly nás mohou přehltit a snadno sníží naši schopnost soustředit se. Rozdělení těchto úkolů na menší kousky nám umožní lépe se zaměřit na jednu věc, která má nejvyšší prioritu. To ve výsledku zjednoduší úkol a usnadní soustředění se na konkrétní části úkolu – jednu po druhé.

 

Stanovení jasných priorit

Jasná definice priorit nám pomůže zaměřit svou pozornost na nejdůležitější úkoly. Když víme, co je nezbytné dokončit a co je méně důležité, můžeme lépe řídit svůj čas a energii. Je proto dobré dělat si poznámky, vést si diář a rozdělovat svou práci tak, abychom byli schopni ji plnit v klidu a pohodě – bez zmatků a stresu. Nenakládejme si víc, než zvládneme v termínu dokončit a pro jistotu mějme časovou rezervu na vše, co děláme.

 

Zdravý životní styl

A zase ten zdravý životní styl – ano, i ten má vliv na naši schopnost soustředit se. Dostatek spánku, pravidelná fyzická aktivita a vyvážená strava jsou klíčové pro optimální fungování mozku. Pravidelná cvičení a zdravá strava mohou výrazně zlepšit náš mentální stav a naši schopnost soustředit se. Proto je dobré se snažit pravidelně a zdravě jíst, mít dostatek pohybu a pobytu venku a snažit se eliminovat stres. Vyrazte na túru – třeba v kvalitním oblečení z webu https://sportano.cz/znacky/the-north-face, přečtěte si knihu nebo si dejte dobré jídlo – zkrátka udělejte něco pro sebe.

 

Omezte rozptýlení

Moderní svět je plný rozptýlení, ať už to jsou sociální média, upozornění z mobilních telefonů, nebo neustálý tok informací. Dobré je tyto požírače času ve snaze o co nejlepší soustředění nechat zmizet z dohledu. Ideální tak je vypnout notifikace a najít si k práci tiché místo. Pomáhá i stanovení časů, kdy se věnujeme práci nebo úkolu bez přerušení.

Zlepšení soustředění a dosažení pořádné koncentrace vyžaduje čas a cvičení. Kombinace různých metod a trpělivost se sebou samým ale může přinést výrazné výsledky v naší schopnosti se lépe soustředit na úkoly a aktivity, kterým se věnujeme. Proto nevěste hlavu, pokud vše nejde na první dobrou. I soustředění lze pilovat. A jak se říká – trénink dělá mistry! Vyčistěte si hlavu dlouhou procházku – třeba v pohodlných botkách, jež najdete na stránce https://sportano.cz/znacky/jack-wolfskin nebo na webu https://sportano.cz/znacky/timberland.

error: Content is protected !!