Dramatická výchova – zásobník her

 

Téma: Dramatická výchova – zásobník her

Předmět: Pedagogika, Dramatická výchova

Přidal(a): Nikola

 

Seznamovací hry

BANG

Hráči stojí v kruhu, někdo řekne jméno některého z hráčů a ten vyvolený se skrčí k zemi. Hráči naproti sobě musí rychle říct jméno toho druhého, ten, kdo dříve vykřikne, vyhrává. Poražený si sedá na zem a ten 1. zvolený je opět ve hře a postaví se.

 

PŘÍDAVNÁ JMÉNO

Hráči sedí v kruhu, vždy řeknou své jméno a dodají přídavným jménem nějakou vlastnost, která začíná na písmeno jejich křestního jména (např.: kreativní Klára = obě začáteční písmena se shodují). Další v pořadí musí „zopakovat“ co řekl hráč před ním a dodat své jméno (např.: kreativní Klára – zamyšlená Zuzana…). Hraje se až dokud se nevystřídají všichni z kruhu.

 

MÍČEK NA SEZNÁMENÍ

Hráči si házejí míček a nejdříve říkají své jméno – hodí míček někomu a ten řekne opět své jméno, až proběhne 1 kolo říkáme si svá jména poté nastává vyšší level a hráči říkají jména ostatních a míč hodí doprostřed kruhu, dotyčný si musí pro míč doběhnout. V případě několika stejných jmen říkáme zdrobněliny, zkomoleniny jmen/ část příjmení např.: máme ve třídě 3 Nikoly – 1. je Nikol, 2. je Nikča a 3. Niky … poté můžeme i Niky M., Niky V. a Nikol K.

 

Artikulační hry

PÁR SLOV

Hráči poznávají říkanku podle pár slov, které vysloví vyučující nebo přímo jeden z hráčů. Vyučující například začne ententýky (jedna dvě, v zeleném háječku) …. Hráči si musí rychle vzpomenout a doříct rozpočítávadlo ententýky – dva špalíky, čert vyletěl z elektriky, bez klobouku bos, natloukl si nos – boule byla veliká jako celá Afrika ….

 

SLOVO POŘÁD DOKOLA

Vyberou se dva hráči ze skupiny a ti dostanou za úkol nenápadně sdělit ostatním 1 slovo, které si nějak rozdělí. Např.: Dostanou slovo RYBOLOV, povídají si tedy o tom, že k večeři měli rybu a odpoledne četli knihu lov mamutů a jak to bylo skvělé. Několikrát v dialogu musí použít slovo ryba a lov. Hráči by postupně měli přijít na slovo rybolov.

 

ZLOMJAZYČKY

Neboli česky jazykolamy, toto není úplně hra, ale žáci se učí nové jazykolamy a snaží se je říci několikrát správně za sebou. Např.: Petře, Petře, nepřepepři toho vepře. Strč prst skrz krk. Tři sta třicet tři stříbrných stříkaček stříkalo přes tři sta třicet tři stříbrných střech ….

 

Hry orientace v prostoru

PÁROVÁ HONIČKA DRAKA

Hráči se rozdělí do dvojic, jeden z dvojice je hlava a druhý ocas draka, 1 dvojice má babu, drak předává babu, tím, že chytá ocásek jiné dvojice, jakmile se dotkne ocásku jiné dvojice, baba přechází na hlavu draka, který opět chytá ostatní.

Hra je určena na orientaci v prostoru, pohyb a soustředění dětí.

 

ORIENTACE V PROSTORU

Učitel zadá dětem, ať se pohybují v místnosti jako by chodili …………………………….. (v oblacích, na střepech, v loužích, na louce …).

Hra je určena na volný pohyb v prostoru, děti poznávají okolí a zapojují svou představivost pro určitá místa/ věci.

Podobná hra: NA TŘETÍHO, zde však děti zapojují navíc soustředěnost a logické myšlení.

 

ČLOVĚČE ČLOVÍČKU

Děti stojí v kruhu, uprostřed jsou nějak uspořádané předměty (jakékoliv – velké, malé, hrubé, hladké…), jeden z kruhu si vždy zaváže oči a snaží se podle sluchu dojít k předem určenému člověku. Vyhýbá se předmětům podle navigace ostatních, ti mají jen 2 slova, člověče pro velký krok a človíčku pro malinký krůček. Slepý vyrazí na cestu, ostatní navigují…

Př.: zvolání člověče… slepý slyší hlas zprava= udělá velký krok vpravo, další zvolání uslyší na druhé straně = jde rovně,, hráč zvolil slovo človíčku = musí udělat malý krůček, aby se vyhnul předmětu a šel správnou cestou.

Hra posiluje týmovou spolupráci, zkusí si skupinovou zodpovědnost a týmovou citlivost, hraje i na citlivost jedince.

 

Psychohry

JEŠTĚ O MNĚ NEVÍTE…

Skupina hráčů si sedne do kruhu, jeden začne a řekne, ještě o mně nevíte… např.: ve třetí třídě jsem dostala napomenutí ředitele. A postupně si hráči říkají to, co ještě jeho kamarádi/ spolužáci neslyšeli. Dotyční mohou i lhát, tím větší je zábava, když pak ostatní hádají, zda je to pravda či lež.

 

OBJEDNÁVKA!

Jeden z hráčů jde za dveře, to je číšník/ce. Ostatní v místnosti si vymyslí takové jídlo/věc, aby každý obdržel jednu slabiku slova. Např.: je 8 hráčů a rozdělí si toto: hláv-ko-vý-sa-lát-s-vo-dou. Rozmístí se tak, aby neříkali slabiky za sebou. “číšník“ vejde do místnosti obdrží papír a píše si objednávku svých zákazníků, každý křičí jen tu svou slabiku. Číšník musí přijít na daný pojem.

 

NA PUSTÉM OSTROVĚ

Každý hráč obdrží papír, kam si napíše seznam deseti věcí, které by si s sebou vzal na pustý ostrov. Poté až má každý hráč svůj seznam, vytvoří si dvojici, dvojice spolu musí ze dvou seznamů udělat jeden a to pouze z 10ti věcí. Poté se stanou čtveřice a zase musí vzniknout jen jeden seznam s 10ti věcmi. Hráči na konci všem sdělí své seznamy. (Touto hrou si děti dělají priority a snaží se odbourat nedůležité věci).

💾 Stáhnout materiál   ✖ Nahlásit chybu
error: Stahujte 15 000 materiálů v naší online akademii 🎓.